Ogólne warunki handlowe
Spis treści:
- Artykuł 1 - Definicje
- Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy
- Artykuł 3 - Zastosowanie
- Artykuł 4 - Oferta
- Artykuł 5 - Traktat
- Artykuł 6 - Prawo odstąpienia od umowy
- Artykuł 7 – Obowiązki konsumenta w okresie odstąpienia od umowy
- Artykuł 8 - Wykonywanie prawa odstąpienia przez konsumenta i jego koszty
- Artykuł 9 Obowiązki przedsiębiorcy w przypadku odstąpienia od umowy
- Artykuł 10 - Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy
- Artykuł 11 - Cena
- Artykuł 12 - Realizacja i dodatkowa gwarancja
- Artykuł 13 - Dostawa i wykonanie
- Artykuł 14 - Zobowiązania ciągłe: czas trwania, wygaśnięcie i przedłużenie
- Artykuł 15 - Płatność
- Artykuł 16 - Procedura składania skarg
- Artykuł 17 - Spory
- Artykuł 18 - Postanowienia dodatkowe lub inne
Artykuł 1 - Definicje
W niniejszym regulaminie, pod poniższymi pojęciami należy rozumieć:
Artykuł 1 - Definicje
W niniejszym regulaminie, pod poniższymi pojęciami należy rozumieć:
- Umowa dodatkowa: umowa, na mocy której konsument nabywa produkty, treści cyfrowe i/lub usługi w związku z umową zawieraną na odległość, a produkty te, treści cyfrowe i/lub usługi są dostarczane przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie umowy zawartej pomiędzy tą osobą trzecią a przedsiębiorcą;
- Okres odstąpienia od umowy: okres, w którym konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy;
- Konsument: osoba fizyczna, której działalność nie jest związana bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, handlową, rzemieślniczą lub zawodową;
- Dzień: dzień kalendarzowy;
- Treść cyfrowa: dane tworzone i dostarczane w formie cyfrowej;
- Zobowiązanie ciągłe: umowa obejmująca regularne dostarczanie towarów, usług i/lub treści cyfrowych przez określony okres czasu;
- Nośnik trwały – oznacza środek umożliwiający konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do nich do późniejszego zapoznania się lub wykorzystania przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i pozwalający na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
- Prawo odstąpienia od umowy: Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie odstąpienia od umowy;
- Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna oferująca produkty, (dostęp do) treści cyfrowych i/lub usługi konsumentom na odległość;
- Umowa zawierana na odległość: umowa zawarta pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży na odległość produktów, treści cyfrowych i/lub usług, który do chwili zawarcia umowy włącznie wykorzystuje wyłącznie lub częściowo środki porozumiewania się na odległość;
- Wzór formularza odstąpienia od umowy: europejski wzór formularza odstąpienia od umowy stanowiący załącznik I do niniejszego Regulaminu;
- Technologia komunikacji na odległość: środki, dzięki którym można zawrzeć umowę bez konieczności jednoczesnej obecności konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym pomieszczeniu.
Artykuł 2 - Tożsamość przedsiębiorcy
Produkty Pyramid BV
Kościół 77 Autobus 2V
2960 Sint-Job-in-'t-Goor
Belgia
Numer identyfikacyjny VAT: BE1003 781 338
E-mail: info@pureparfum-de.com
Jeżeli działalność operatora podlega odpowiedniemu systemowi zezwoleń:
Informacje o organie nadzorczym.
Jeżeli przedsiębiorca wykonuje zawód regulowany:
stowarzyszenie lub organizacja zawodowa, do której należy;
tytuł zawodowy i miejsce w UE lub Europejskim Obszarze Gospodarczym, gdzie został nadawany;
odniesienie do obowiązujących w Holandii przepisów zawodowych oraz informacja o tym, gdzie i w jaki sposób można uzyskać do nich dostęp.
Artykuł 3 - Zastosowanie
1. Niniejsze ogólne warunki handlowe stosuje się do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej umowy zawieranej na odległość pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.
2. Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszego regulaminu zostanie udostępniony konsumentowi. Jeżeli nie jest to możliwe w rozsądny sposób, przedsiębiorca przed zawarciem umowy na odległość wskaże konsumentowi, w jaki sposób ogólne warunki umowy mogą być przeglądane w jego siedzibie i że na jego żądanie zostaną one bezpłatnie przesłane konsumentowi w najszybszym możliwym terminie.
3. Niezależnie od postanowień ustępu poprzedniego, w przypadku zawarcia umowy na odległość drogą elektroniczną, tekst niniejszego regulaminu może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby mógł on być łatwo przechowywany przez konsumenta na trwałym nośniku przed zawarciem umowy na odległość. Jeżeli nie jest to możliwe, konsument zostanie o tym poinformowany przed zawarciem umowy na odległość, umożliwiając mu zapoznanie się z ogólnymi warunkami umowy w formie elektronicznej. i że na życzenie konsumenta zostaną one przesłane drogą elektroniczną lub inną drogą bezpłatnie.
4. W przypadku gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków handlowych stosuje się szczególne warunki dotyczące produktu lub usługi, ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
Artykuł 4 - Oferta
1. Jeżeli oferta ma ograniczony okres ważności lub podlega warunkom, musi to być wyraźnie zaznaczone w ofercie.
2. Oferta zawiera kompletny i dokładny opis oferowanych produktów, treści cyfrowych i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi odpowiednią ocenę oferty. Jeżeli przedsiębiorca wykorzystuje zdjęcia, stanowią one wierne przedstawienie oferowanych produktów, usług i/lub treści cyfrowych. Oczywiste błędy lub oczywiste pomyłki w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.
3. Każda oferta powinna zawierać informacje pozwalające konsumentowi zrozumieć, jakie prawa i obowiązki wiążą się z przyjęciem oferty.
Artykuł 5 - Umowa
1. Z zastrzeżeniem ust. 4, umowa zostaje zawarta z chwilą przyjęcia oferty przez konsumenta i spełnienia przez niego warunków w niej określonych.
2. Jeżeli konsument przyjął ofertę w formie elektronicznej, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza otrzymanie informacji o przyjęciu oferty w formie elektronicznej. Dopóki przedsiębiorca nie potwierdzi otrzymania potwierdzenia przyjęcia oferty, konsument może odstąpić od umowy.
3. Jeżeli umowa jest zawierana drogą elektroniczną, przedsiębiorca jest obowiązany podjąć odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu ochrony elektronicznego przesyłu danych i zapewnić bezpieczne środowisko internetowe. Jeżeli konsument może dokonać płatności drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki bezpieczeństwa.
4. Przedsiębiorca może, w ramach obowiązujących przepisów, uzyskać informacje o zdolności konsumenta do wywiązania się ze swoich zobowiązań płatniczych, a także o wszystkich faktach i czynnikach mających znaczenie dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli w wyniku przeprowadzonego badania przedsiębiorca stwierdzi, że zachodzą uzasadnione powody, dla których nie może zawrzeć umowy, może odmówić przyjęcia zamówienia lub wniosku albo uzależnić wykonanie umowy od spełnienia szczególnych warunków, podając przyczyny.
5. Przedsiębiorca jest obowiązany udzielić konsumentowi, najpóźniej w chwili dostarczenia towaru, usługi lub treści cyfrowych, następujących informacji w formie pisemnej lub w taki sposób, aby konsument mógł je przechowywać w dostępnej formie na trwałym nośniku:
A. adres siedziby przedsiębiorcy, na który konsument może składać reklamacje;
B. warunki i sposób, w jaki konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, lub jednoznaczne oświadczenie o wyłączeniu prawa odstąpienia od umowy;
C. informacje o gwarancjach i istniejących usługach posprzedażowych;
D. cenę, łącznie ze wszystkimi podatkami, za towary, usługi lub treści cyfrowe, koszty dostawy, jeżeli występują, oraz sposób płatności, dostawy lub wykonania umowy zawartej na odległość;
E. warunki rozwiązania umowy, jeżeli umowa została zawarta na okres dłuższy niż rok lub na czas nieokreślony;
F. jeżeli konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy – wzór formularza odstąpienia od umowy.
6. W przypadku zobowiązania o charakterze ciągłym przepisy ustępu poprzedniego stosuje się wyłącznie do pierwszej dostawy.
Artykuł 6 - Prawo odstąpienia od umowy
Dla produktów:
1. Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży towaru w terminie nie krótszym niż 14 dni bez podania przyczyny. Przedsiębiorca może zapytać konsumenta o przyczynę odstąpienia od umowy, nie może jednak zobowiązać go do jej podania.
2. Bieg terminu odstąpienia, o którym mowa w ust. 1, rozpoczyna się od dnia objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik albo:
A. jeżeli Konsument zamówił w ramach jednego zamówienia wiele produktów: dnia, w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia obejmie w posiadanie ostatni z produktów. Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia obejmującego kilka towarów o różnym czasie dostawy, pod warunkiem, że wyraźnie poinformował o tym konsumenta przed złożeniem zamówienia.
B. jeżeli dostawa produktu składa się z kilku przesyłek lub części: dnia, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia otrzymała ostatnią przesyłkę lub część;
C. w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony: dnia, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia objęła w posiadanie pierwszą z rzeczy ma.
W przypadku usług i treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym:
3. Konsument może odstąpić od umowy o świadczenie usług oraz umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Przedsiębiorca może zapytać konsumenta o przyczynę odstąpienia od umowy, nie może jednak zobowiązać go do jej podania.
4. Bieg terminu odstąpienia, o którym mowa w ust. 3, rozpoczyna się od dnia następującego po zawarciu umowy.
Wydłużony okres odstąpienia od umowy w przypadku produktów, usług i treści cyfrowych, które nie zostały dostarczone na nośniku materialnym, jeżeli nie przewidziano prawa odstąpienia od umowy:
5. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił konsumentowi wymaganych prawem informacji o prawie odstąpienia od umowy lub wzoru formularza odstąpienia od umowy, termin do namysłu wygasa po upływie 12 miesięcy od upływu pierwotnego terminu do namysłu ustalonego zgodnie z poprzednimi ustępami niniejszego artykułu.
6. Jeżeli przedsiębiorca udzielił konsumentowi informacji, o których mowa w ustępie poprzednim, w terminie 12 miesięcy od zakończenia pierwotnego okresu do namysłu, okres do namysłu kończy się po upływie 14 dni od dnia, w którym konsument otrzymał te informacje.
Artykuł 7 – Obowiązki konsumenta w okresie namysłu
1. W okresie odstąpienia od umowy konsument zobowiązany jest obchodzić się ostrożnie z produktem i jego opakowaniem. Konsument rozpakuje i wykorzysta produkt wyłącznie w zakresie niezbędnym do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Zasada ta stanowi, że konsument może obchodzić się z produktem i oglądać go tylko w taki sam sposób, jak zrobiłby to w sklepie.
2. Konsument odpowiada tylko za utratę wartości rzeczy będącą wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza zakres określony w ust. 1.
3. Konsument nie ponosi odpowiedzialności za utratę wartości rzeczy, jeżeli przedsiębiorca nie udzielił mu przed zawarciem umowy lub w chwili jej zawarcia wymaganych informacji o prawie odstąpienia od umowy.
Artykuł 8 - Wykonywanie prawa odstąpienia przez konsumenta i jego koszty
1. Jeżeli Konsument skorzysta z prawa odstąpienia od umowy, powinien poinformować o tym Przedsiębiorcę przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, korzystając ze wzoru formularza odstąpienia od umowy lub w inny jednoznaczny sposób.
2. Konsument jest obowiązany niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia następującego po dniu zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, zwrócić towar albo przekazać go upoważnionemu przedstawicielowi przedsiębiorcy. Nie jest to konieczne, jeżeli przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Konsument uznaje, że termin zwrotu został zachowany, jeżeli zwróci produkt przed upływem terminu odstąpienia od umowy.
3. Konsument jest zobowiązany zwrócić towar wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami, w miarę możliwości w oryginalnym stanie i opakowaniu oraz zgodnie z rozsądnymi i zrozumiałymi instrukcjami udzielonymi przez przedsiębiorcę.
4. Ryzyko i ciężar dowodu prawidłowego i terminowego wykonania prawa odstąpienia od umowy spoczywa na Konsumencie.
5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Jeżeli przedsiębiorca nie wskazał, że konsument musi ponieść te koszty, albo jeżeli przedsiębiorca wskazał, że konsument ma sam ponieść koszty zwrotu towaru, konsument nie musi ponosić kosztów zwrotu towaru.
6. Jeżeli konsument odstąpi od umowy po wyraźnym żądaniu, aby świadczenie usługi lub dostarczanie gazu, wody lub energii elektrycznej, które nie są przeznaczone do sprzedaży w ograniczonej objętości lub ilości, rozpoczęło się w okresie odstąpienia od umowy, konsument jest zobowiązany do zapłaty przedsiębiorcy kwoty odpowiadającej części zobowiązania spełnionego przez przedsiębiorcę do chwili odstąpienia w porównaniu z całkowitym wykonaniem zobowiązania.
7. Konsument nie ponosi kosztów z tytułu świadczenia usług lub dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej, które nie są udostępniane do sprzedaży w ograniczonej objętości lub ilości, albo dostarczania ciepła sieciowego, jeżeli:
A. przedsiębiorca nie udzielił konsumentowi wymaganych prawem informacji o prawie odstąpienia od umowy, zwrocie kosztów w przypadku odstąpienia od umowy lub wzoru formularza odstąpienia od umowy, lub;
B. Konsument nie zażądał wyraźnie, aby wykonanie usługi lub dostarczenie gazu, wody, energii elektrycznej lub ciepła sieciowego rozpoczęło się w terminie odstąpienia od umowy.
8. Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z całkowitym lub częściowym dostarczeniem treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli:
A. nie wyraził on przed dostawą wyraźnej zgody na rozpoczęcie wykonywania umowy przed upływem terminu odstąpienia od umowy;
B. wyrażając zgodę nie poinformował o utracie prawa odstąpienia; Lub
C. przedsiębiorca nie potwierdził tego oświadczenia konsumenta.
9. Jeżeli konsument skorzysta z prawa odstąpienia od umowy, wszystkie dalsze umowy ulegają rozwiązaniu z mocy prawa.
Artykuł 9 – Obowiązki przedsiębiorcy w przypadku odstąpienia od umowy
1. Jeżeli przedsiębiorca umożliwił konsumentowi zawiadomienie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, przesyła niezwłocznie potwierdzenie odbioru tego zawiadomienia.
2. Przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy, dokonać zwrotu wszystkich dokonanych przez konsumenta płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy poniesionych przez przedsiębiorcę w związku z odesłaniem towaru. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponuje, że sam odbierze produkt, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu lub do czasu dostarczenia konsumentowi dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
3. Dokonując zwrotu płatności, Przedsiębiorca dokonuje zwrotu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument zgodzi się na inny sposób. Zwrot jest dla konsumenta bezpłatny.
4. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru droższy niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów za wybrany sposób dostarczenia.
Artykuł 10 - Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy
Przedsiębiorca może wyłączyć z prawa odstąpienia od umowy następujące produkty i usługi, ale tylko wtedy, gdy wyraźnie to zaznaczył przy składaniu oferty lub przynajmniej w odpowiednim czasie przed zawarciem umowy:
1. Produkty lub usługi, których cena podlega wahaniom na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy;
2. Umowy zawierane na aukcji publicznej. Aukcja publiczna Aukcja to metoda sprzedaży, w ramach której produkty, treści cyfrowe i/lub usługi są oferowane przez przedsiębiorcę konsumentom, którzy uczestniczą w aukcji osobiście lub mają możliwość uczestniczenia w aukcji pod nadzorem organizatora aukcji, a zwycięski oferent jest zobowiązany do zakupu produktów, treści cyfrowych i/lub usług;
3. Umowy o świadczenie usług – po pełnym wykonaniu usługi, ale tylko w przypadku, gdy:
A. wykonanie umowy rozpoczęło się za wyraźną uprzednią zgodą konsumenta i
B. Konsument oświadczył, że traci prawo odstąpienia od umowy z chwilą, gdy przedsiębiorca w pełni wykonał umowę;
4. Podróże zorganizowane w rozumieniu art. 7:500 holenderskiego kodeksu cywilnego i umowy przewozu osób;
5. Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, jeżeli w umowie oznaczono datę lub okres świadczenia usług, a zakres usług nie obejmuje celów mieszkalnych, przewozu towarów, wynajmu samochodów i gastronomii;
6. Umowy dotyczące działalności rekreacyjnej, jeżeli w umowie określono konkretną datę lub okres wykonania;
7. Produkty, które są wyprodukowane według specyfikacji konsumenta, nie są prefabrykowane i są wynikiem indywidualnego wyboru lub decyzji konsumenta albo są przeznaczone dla określonej osoby;
8. Produkty szybko psujące się lub o krótkim terminie przydatności do spożycia;
9. Produkty w zapieczętowanym opakowaniu, których nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, a których opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10. Produkty, które ze względu na swoją naturę po dostarczeniu zostają nieodwracalnie zmieszane z innymi produktami; 9.
11. Napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, lecz których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których rzeczywista wartość zależy od wahań na rynku, na które przedsiębiorca nie ma wpływu
12. Zapieczętowane nagrania dźwiękowe i wizualne oraz oprogramowanie komputerowe, których pieczęć została zerwana po dostarczeniu;
13. Gazety, czasopisma i wydawnictwa periodyczne, z wyjątkiem prenumerat;
14. Dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, ale tylko wtedy, gdy:
A. rozpoczęcie świadczenia usługi nastąpiło za wyraźną, uprzednią zgodą konsumenta; I
B. Konsument oświadczył, że w związku z tym traci prawo odstąpienia od umowy.
Artykuł 11 - Cena
1. W okresie obowiązywania oferty ceny oferowanych produktów i/lub usług nie ulegną podwyższeniu, za wyjątkiem zmian cen wynikających ze zmiany stawek podatku VAT.
2. W drodze odstępstwa od postanowień ustępu poprzedniego przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi o zmiennych cenach, jeżeli ceny te podlegają wahaniom na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu. O tym ryzyku wahań cen oraz o tym, że podane ceny mają charakter orientacyjny, poinformujemy w ofercie.
3. Podwyżki cen w okresie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne tylko wtedy, gdy wynikają z przepisów ustawowych lub wykonawczych.
4. Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne wyłącznie w przypadku, gdy przedsiębiorca je przewidział i:
A. wynikają z przepisów prawnych lub regulacji; Lub
B. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w dniu wejścia w życie podwyżki ceny.
5. Ceny podane w ofercie produktów lub usług zawierają podatek VAT.
Artykuł 12 - Zgodność z umową i gwarancja dodatkowa
1. Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacją określoną w ofercie, uzasadnionymi wymogami przydatności i/lub użyteczności oraz przepisami prawnymi i/lub regulacjami rządowymi obowiązującymi w chwili zawarcia umowy. Jeżeli tak uzgodniono, przedsiębiorca gwarantuje również, że towar nadaje się do użytku innego niż normalny.
2. Wszelkie dodatkowe gwarancje udzielone przez przedsiębiorcę, jego dostawcę, producenta lub importera nie ograniczają w żadnym wypadku uprawnień i roszczeń, jakie konsument może dochodzić od przedsiębiorcy na podstawie umowy, jeżeli przedsiębiorca nie wykonał swojej części umowy.
3. Przez gwarancję dodatkową rozumie się każde zobowiązanie przedsiębiorcy, jego dostawcy, importera lub producenta do przyznania konsumentowi określonych praw lub roszczeń wykraczających poza to, do czego jest on prawnie zobowiązany, jeżeli nie wywiązał się ze swojej części umowy.
Artykuł 13 - Dostawa i wykonanie
1. Przedsiębiorca dołoży wszelkich starań, aby przy przyjmowaniu i realizacji zamówień na produkty oraz przy ocenie wniosków o świadczenie usług zachować najwyższą staranność.
2. Miejscem dostawy jest adres podany przez konsumenta przedsiębiorcy.
3. Z zastrzeżeniem postanowień § 4 niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, Przedsiębiorca zrealizuje przyjęte zamówienia w możliwie najszybszym terminie, nie później jednak niż w terminie 30 dni, chyba że uzgodniono inny termin realizacji. W przypadku opóźnienia dostawy lub gdy zamówienie nie może zostać zrealizowane albo może zostać zrealizowane tylko częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany nie później niż w terminie 30 dni od złożenia zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo odstąpić od umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów i bez prawa do jakiegokolwiek odszkodowania.
4. Po rozwiązaniu umowy zgodnie z ustępem poprzednim przedsiębiorca niezwłocznie zwraca konsumentowi zapłaconą przez niego kwotę.
5. Ryzyko uszkodzenia i/lub utraty towarów spoczywa na przedsiębiorcy do chwili wydania towarów konsumentowi lub wyznaczonemu wcześniej przedstawicielowi i powiadomieniu o tym przedsiębiorcy, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
Artykuł 14 — Transakcje terminowe: czas trwania, wypowiedzenie i odnowienie
Zakończenie:
1. Konsument może wypowiedzieć umowę o pracę na czas nieokreślony, której przedmiotem jest regularne dostarczanie towarów (w tym energii elektrycznej) lub świadczenie usług, w każdym czasie, z zachowaniem uzgodnionych zasad rozwiązywania umowy oraz z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
2. Konsument może wypowiedzieć umowę o charakterze czasowym, zawartą na podstawie umowy o regularne dostarczanie produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, w każdym czasie po upływie okresu obowiązywania umowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi wypowiedzenia, z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
3. Konsument może rozwiązać umowę, o której mowa w ustępach poprzedzających, w każdym czasie:
- rozwiązać w dowolnym momencie i nie być ograniczonym do rozwiązania w określonym czasie lub w określonym okresie;
- zakończyć co najmniej w taki sam sposób, w jaki ją zawarł
- rozwiązać umowę zawsze z zachowaniem takiego samego okresu wypowiedzenia, jaki przedsiębiorca sam sobie ustalił.
Odnowienie:
4. Umowy zawartej na czas określony, mającej na celu regularne dostarczanie towarów (w tym energii elektrycznej) lub świadczenie usług, nie można przedłużać w sposób dorozumiany ani zawierać na nowy okres.
5. Niezależnie od postanowień ustępu poprzedniego, umowa na czas określony o regularne dostarczanie dzienników, tygodników i czasopism może być automatycznie przedłużana na czas określony, nie dłuższy niż trzy miesiące, pod warunkiem że konsument może rozwiązać przedłużoną umowę po upływie okresu przedłużenia, z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.
6. Umowa o charakterze oznaczony, dotycząca regularnego dostarczania towarów lub świadczenia usług, może być automatycznie przedłużana na czas nieokreślony tylko wtedy, gdy konsument może w każdej chwili rozwiązać umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc. Okres wypowiedzenia nie może przekroczyć trzech miesięcy, jeżeli umowa dotyczy regularnej dostawy dzienników, tygodników lub czasopism, jednak rzadziej niż raz w miesiącu.
7. Umowa na czas określony, dotycząca regularnej dostawy dzienników, wiadomości, tygodników i czasopism w celach zapoznawczych (okres próbny lub prenumerata zapoznawcza), nie podlega dorozumianemu przedłużeniu i ulega automatycznemu rozwiązaniu po upływie okresu próbnego lub wstępnego.
Czas trwania:
8. W przypadku umów zawartych na okres dłuższy niż rok konsument może rozwiązać umowę w każdym czasie po upływie roku, z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc, chyba że rozwiązanie umowy przed upływem uzgodnionego okresu jest niedopuszczalne ze względów rozsądności i uczciwości.
Artykuł 15 - Płatność
1. Jeżeli w umowie lub dodatkowych warunkach nie postanowiono inaczej, kwoty należne od konsumenta należy uiścić w terminie 14 dni od rozpoczęcia okresu do namysłu, a w przypadku gdy nie przewidziano okresu do namysłu – w terminie 14 dni od zawarcia umowy. W przypadku umowy o świadczenie usług termin ten rozpoczyna się od dnia otrzymania przez konsumenta potwierdzenia zawarcia umowy.
2. Przy sprzedaży towarów konsumentom ogólne warunki handlowe nie mogą nigdy wymagać od konsumenta zapłaty z góry więcej niż 50%. Jeżeli uzgodniono płatność z góry, konsument nie może dochodzić żadnych praw związanych z realizacją zamówienia lub usług, do czasu otrzymania uzgodnionej płatności z góry.
3. Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Przedsiębiorcę o wszelkich nieścisłościach w podanych lub wskazanych danych dotyczących płatności.
4. Jeżeli konsument nie wywiąże się ze swoich zobowiązań płatniczych w terminie, konsument, po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o opóźnieniu w płatności i wyznaczeniu przez przedsiębiorcę terminu 14 dni na wywiązanie się z obowiązku zapłaty, jest zobowiązany do zapłaty odsetek ustawowych od kwoty należności powstałej po braku zapłaty w tym terminie 14 dni, a przedsiębiorca ma prawo obciążyć konsumenta kosztami poniesionymi przez niego w ramach pozasądowego dochodzenia roszczeń. Koszty windykacji wynoszą maksymalnie: 15% od należności do 2500 euro; 10% od kolejnych 2500 euro i 5% od kolejnych 5000 euro, ale co najmniej od 40 euro. Przedsiębiorca może w interesie konsumenta odstąpić od podanych kwot i procentów.
Artykuł 16 - Procedura składania skarg
1. Przedsiębiorca posiada odpowiednio ogłoszoną procedurę składania skarg i rozpatruje skargi zgodnie z tą procedurą.
2. Reklamacje dotyczące wykonania umowy należy zgłaszać przedsiębiorcy w rozsądnym terminie po wykryciu wad przez konsumenta, opisując je szczegółowo i jasno.
3. Na reklamacje złożone Przedsiębiorcy odpowiedź zostanie udzielona w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga przewidywalnego dłuższego czasu, przedsiębiorca odpowie w terminie 14 dni, przesyłając potwierdzenie jej otrzymania i wskazując, kiedy konsument może spodziewać się bardziej szczegółowej odpowiedzi.
4. Jeżeli reklamacji nie uda się rozstrzygnąć polubownie w rozsądnym terminie lub w terminie trzech miesięcy od jej wniesienia, powstaje spór, który podlega rozstrzygnięciu w drodze postępowania rozstrzygającego spory.
Artykuł 17 - Spory prawne
1. Umowy pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, do których stosuje się niniejsze ogólne warunki handlowe, podlegają wyłącznie prawu belgijskiemu.
Artykuł 18 - Postanowienia dodatkowe lub inne
1. Wszelkie postanowienia dodatkowe lub odbiegające od niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych nie mogą być niekorzystne dla konsumenta i powinny być utrwalone w formie pisemnej lub w taki sposób, aby mogły być przechowywane na trwałym nośniku w sposób dostępny dla konsumenta.
Formularz anulowania